JENSON BUTTON____________ A legjobb f-1 pilóta a világon=)________________
a forma-1 ásza

01.JENSON BUTTON
ismerd meg a 29 éves pilótát

02.FUTAMOK és cikkek
a 2009-es versenyekről

03.NET
az oldal menüje

04.BELÉPÉS
fanoknak 

05.HÍREK
kezdőlap

06.VERSENYTÁRS ÉS A CSAPAT
ismerkedés a csapattal

07.KÉPEK
brawn gp-s képek

 
dobogósok

Lady GagaModellek
jön: -

 
következő futam

Manacoi Nagydíj

Pálya: Circuit de Monaco
Város: Monte Carlo, Monte Carlo
Építve: 1929.
Első futam: 1950.
Kör: 78
Kanyar: 19
Verseny: 14:00 - 16:00

 
pilóták

édes dolgok & playboy & gyógynövény
fekete dávid & top dolgok & lovak
hsm & jennifer love hewitt & maria
állatok & ballack & design
hanadeka & lovasklub
& keri hilson 

 
Biográfia

A Formula–1 előtt

Jenson Button Angliában, a Somerset grófságbeli Frome-ban született 1980. január 19-én. Apja, John Button ismert rallycross versenyző volt, aki legjobb eredményét, egy második helyet, a Brit Rallycross bajnokságban, 1976-ban érte el. Az ifjabb Buttonnak így adott volt a verenyautós közeg, 8 éves korában már gokartban versenyzett. 1991-ben megnyerte a brit kadetbajnokságot úgy, hogy mind a 34 futamon első lett.

1997-ben ő lett a legfiatalabb versenyző aki valaha megnyerte a Super A Európa-bajnokságot, még mindig gokartban. 1998-ban ült át komolyabb versenyautóba, és rögtön meg is nyerte a brit Forma Ford bajnokságot a Hayward Racing csapatával. 1999-ben a brit Forma–3 kategóriában versenyzett, megnyert két futamot és összesítésben a harmadik lett.
A Formula–1-ben
Korai évek a Williamsszel és a Benettonnal
Még 1999-ben a McLaren neki ítélte a legjobb fiatal versenyzőnek járó díjat. 2000-ben kezdett tesztelni, több csapatban is megfordult. Prost csapatában a hivatalos pilótát, Jean Alesit is többször megelőzte a teszteken Barcelonában. A sikeres bemutatkozás felkeltette Sir Frank Williams figyelmét, aki állandó tesztpilóta pozíciót ajánlott neki a cspatában. Azonban Button szinte azonnal jobbnak bizonyult a csapat második számú pilótájánál, Bruno Junqueiránál, így Sir Frank versenyzőnek szerződtette.
2000
200
A 2000-es évben az egyéni pontversenyében nyolcadik helyen végzett, úgy, hogy többször is megelőzte a csapat akkori első számú versenyzőjét, a jóval tapasztaltabb Ralf Schumachert. A szezon legjobb eredményeit a Német (4. hely) -és a Belga nagydíjon (5. hely) érte el.
2001
2001-ben, habár szerződése szerint továbbra is a Williams csapat versenyzője volt, a Benetton (amelyet a következő évbe megvett a Renault) autóját vezette a két csapat megegyezésének köszönhetően. Nem volt túl sikeres az év Jenson számára, az autót folyamatosan fejleszették, de nem volt elég gyors és nem volt elég ideje sem megszokni. Mindazonáltal a Német Nagydíjon elért egy 5. helyet, de az év végi összesítésben csak a csalódást keltő 17. helyen végzett.
2002

2002-ben a Benetton Renault F1 néven versenyzett tovább. Habár csapattársa, Jarno Trulli rendszeresen jobb volt az időmérő edzéseken, Jenson a versenyeken volt gyorsabb. A Maláj Nagydíjon hajszállal maradt le élete első dobogós helyéről. A Renault felfüggesztésének meghibásodása miatt Michael Schumacher az utolsó körben megelőzte, így csak negyedik lett. Miután Brazíliában is negyedik lett, év végén a hetedik helyen zárt az összetettben.

A 2003-as idényre Flavio Briatore csapatfőnök lecserélte Jenson-t az addigi tesztpilótára, Fernando Alonsóra. A kétkedőknek és az elégedetlenkedőknek Briatore azt válaszolta: „Az idő majd eldönti, hogy tévedtem-e…” (Mint az köztudott, 2005-ben Alonso világbajnok lett Renault-val).
Áttörés a BAR-ral
2003
A csapat nélkül maradt Button így a BAR-hoz csatlakozott, ahol Jacques Villeneuve csapattársa lett. A két versenyző viszonya nem volt felhőtlen, már a szezon kezdetén (az Ausztrál Nagydíjat követően) szócsatákat vívtak egymással, nyilvánvaló volt, hogy Button megkérdőjelezte a kanadai elsőségét a csapaton belül. A szezon azonban haladt, a kezdeti sérelmek lassan elmúltak, és Button rendre jobb eredményeket ért el, mint az önmaga árnyékaként teljesítő egykori világbajnok csapattársa. Legjobb eredménye egy negyedik hely volt Ausztriában. A monacói futam pénteki edzésnapján azonban összetörte magát és az autót, aminek következtében kénytelen volt kihagyni a hétvégi versenyt és az azt követő monzai tesztelési időszakot is. Az Egyesült Államok Nagydíján, életében először egy ideig vezetett a versenyben. Az év végén kilencedik lett 17 ponttal, Villeneuve csak 6 pontot szerzett.
2004
2004-ben a BAR a Honda fejlesztéseinek köszönhetően hatalmasat ugrott előre a mezőnyben, már csak az évek óta legyőzhetetlennek tűnő Ferrari és Schumacher állt előttük. Ausztráliában még csak hatodik volt, de a Maláj Nagydíjon – életében először – felállhatott a dobogóra, harmadik lett. Az eredményt sikerült megismételnie az először megrendezett Bahreini GP-n is. Áprilisban saját karrierje és a BAR története során először megszerezte a pole pozíciót, a San Marinó-i Nagydíjon. A versenyen második lett. Végül 85 ponttal a harmadik helyen zárta az évet, igazolva, hogy eséllyel pályázik a jövő világbajnoki címeinek valamelyikére.
2005
A 2005-ös év azonban nem indult jól, a San Marinó-i GP után a csapatot három versenyből kizárták, mivel bebizonyosodott, hogy manipulálni tudták az autó súlyát úgy, hogy az a verseny közben könnyebb legyen a minimálisan előírtnál. Button azonban nem adta fel, visszatérésük után Montrealban megszerezte második pole pozícióját. Magán a versenyen nem ment ilyen jól, a 46. körben összetörte az autót, így a harmadik helyről kiesett. Az év második feléig kellett várnia, hogy megszerezze első Vb-pontjait, onnan azonban egyre jobban ment a csapatnak. Magny-Coursban a negyedik lett, hazai pályán, Silverstoneban a második helyről indulhatott, de a versenyen visszaesett, végül csak 5. lett. Hockenheimben hagyományosan jól szokott szerepelni, ez az év sem volt kivétel, a második rajtkockáról rajtolva harmadik lett, a szezonban először állhatott dobogóra.
A gyári Honda csapatnál
2006

A 2005-ös Japán Nagydíjon a Honda bejelentette, hogy megveszi a BAT-tól a BAR csapat részvényeit, így a 2006-os szezonban teljes gyári csapattal vág neki a Formula–1-nek. A Honda órási pénzköltségeket és munkaerőt nem kímélve dolgozta végig az egész 2005/2006-os holtszezont, ők teszteltek a legtöbbet a télen. Az eredményeik és a megbízhatóságuk kiváló értékeket mutattak, így a szakértők őket tartották a világbajnokság sötét lovának, akik megálljt tudnak parancsolni az akkor elképesztő fölénnyel rendelkező Renaultnak. Bár az elvárások nagyok voltak, a csapat óriásit bukott az évben: a RA106-os kocsinak versenyről versenyre jöttek elő a problémái, ami gátolták őket a jó eredmény megszerzésében.
Button a 2006-os magyar nagydíjon

Button ezzel szemben egy rakoncátlan kocsival is tűrte a megpróbáltatásokat, és megpróbálta mindig motiválni a csapatát. Az évad középső része, vagyis öt versenyen át, Jenson nem csak az autójával, de saját csapattársával, Barrichellóval is küzdött, bár sokszor nem a győzelemért, sőt, nem csak pontokért, hanem egy 10. helyért. A csapat ekkor megelégelte a sikertelenséget, és átszervezte a aerodinamikai részlegét, így Nakamoto váltotta a hatalmas tudással rendelkező Geoff Willist. Az év közepére megnyílt az új szélcsatorna, ahol 1:1 arányú modelleket is tudtak tesztelni. Ezek után a csapat megerősödött, Németországban újra a dobogóért küzdött, és Jenson élete 113. versenyén megszerezte pályafutása első győzelmét. Ezt követően pedig sokkal magabiztosabb lett, ugyanis a Brazil Nagydíjon a 14. helyről rajtolva a harmadik lett. Sőt, az utolsó hat versenyen ő szerezte a legtöbb pontot, így ha csak at a részét tekintenénk világbajnokságnak, Jenson Button ma világbajnok lenne.
2007
2007-re a csapat jelentősen visszaesett, Jenson ezévben mindössze 6 pontot szerzett, míg csapattársa, Barrichello egyet sem. Legsikeresebb versenye ezévben a Kínai Nagydíj volt, melyen ötödik lett. Emellett egy-egy pontot szerzett még az Olasz és a Belga Nagydíjakon. Az egyéni bajnokságban a tizenötödik helyet szerezte meg.
2008
2008-ban továbbra is a Honda versenyzője. Az idénnyitó Ausztrál Nagydíjon rajtbaleset áldozata lett, A Maláj Nagydíjon tizedikként ért célba. Bahreinben is ütközés miatt kényszerült feldani a versenyt: David Coultharddal akadt össze az egyik szűk visszafordító kanyarban. A Spanyol Nagydíjon, köszönhetően a Honda új fejlesztéseinek és a sok kiesésnek, a 6. helyen ért be és megszerezte maga és a csapat első 3 pontját. Törökországban a 11. helyen, körhátrányban ért célba. Az esős Monacói Nagydíjon a 11. helyről indulhatott és ugynebben a pozícióban is ért célba. Kanadában a boxból rajtolva a 11. lett. A Francia Nagydíjon csak a 16. helyről rajtolhatott. A futam közben kicsúszott, megsérült az autója, ezért beállt a boxba, így ő lett a verseny egyetlen kiesője.[1] A hazai futamának időmérőjén megint nem mentek jól: Button csak a 17. helyről rajtolt. A futamon esett az eső, és amikor nagyon rákezdett, a csapat kihívta Buttont csapattársával együtt extrém esőgumiért, hogy gyorsak tudjanak lenni. Button gyors is volt, de a 4. helyen autózva kicsúszott és a falnak ment. Németországban a 14. helyet szerezte meg az időmérőn, de csak az utolsó helyen ért célba. A soron következő, Magyar, Európai, Belga-és Olasz Nagydíjakon rendre távol maradt a pontszerző zónától: 12., 13., valamint kétszer 15. lett. A Pontszerzéshez Szingapúrban került a legközelebb, ahol a katikus versenyen 9. lett. Jelenleg a Spanyol Nagydíjon szerzett 3 pontjával 18. helyen áll az összetettben.
2009
2008. december 5-én a Honda bejelentette, hogy azonnali hatállyal leállítja F1-es tevékenységét és csapatát eladásra kínálja. Hosszas bizonytalanság után a Honda elfogadta Ross Brawn csapatfőnök ajánlatát, aki Brawn Grand Prix néven folytatja F1-es versenyzését. Button még a Honda bejelentése előtt hosszabított a csapattal. Brawn a tulajdonosi jogok átvételével egyidőben bejelentette, hogy Rubens Barrichello marad Button csapattársa.


Első Forma-1-es futam:
2000. 03. 12. - Ausztrál Nagydíj, Williams

Első pontszerzés:
2000. 03. 26. - Brazil Nagydíj, Williams (6. hely - 1 pont)

Első győzelem:
2006. 08. 06. - Magyar Nagydíj, Honda

Első pole pozíció:
2004. 04. 25. - San Marinói Nagydíj, BAR-Honda

Legjobb világbajnoki helyezés: 3. (2004. - 85 pont)

FORMA-1 ELŐTTI EREDMÉNYEI:

- 1989 - 1993 - brit korosztályos gokart-bajnok
- 1995 - olasz gokart-bajnok, szenior ICA osztály
- 1995 - gokart világbajnokság, 2. helyezett
- 1997 - gokart Európa-bajnok, Forma A
- 1998 - brit Forma-Ford, bajnok
- 1999 - gokart Európa-bajnok, Super A
- 1999 - brit Forma-3, bajnok

FORMA-1-ES CSAPATAI:

- 2000 - Williams
- 2001-2002 - Benetton
- 2003-2005 - BAR
- 2006-2008 - Honda
- 2009 - Brawn GP

Forrás : hqparadise.hu

 

Ja és a barátnője neve

Jessica Michibata

 

 

 

 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU